Så här många gånger har någon kikat in här:

måndag 6 februari 2012

Vårt kök

Hej alla goa!
En del av huset som jag inte visat är köket. Det är ju hjärtat i hemmet säger man och det stämmer verkligen i vårt hus för vi har en öppen planlösning där kök, matrum, hall, vardagsrum och biblioteksdel är ett. Nackdelen med en öppen planlösning (och det är väl den enda nackdelen) är att det är väldigt ont om väggar.Och vi har väldigt mycket stora fönster också, så tavlor har vi inte gott om.
Idag är min lediga dag eller en dag jag kan planera som jag vill. Måndagar på vintern har jag stängt i butiken. Idag tar jag ner de röda gardinerna, de röd/vit-randiga mattorna och den rödrutiga duken. De fick vara kvar när jag tog bort julsakerna, men nu åker de också. Så nu blir det vitt, vitt och lite beige. Vi köpte huset för 3 år sedan och behövde inte göra något direkt, men nu är jag så sugen på att få en blommig fondvägg i sovrummet! Vi får se när jag sätter igång! Så länge får ni hålla till godo med bilder från köksdelen. Skåpluckorna är gedigen ek men helst, helst vill jag ju ha vita! Men man kan väl inte måla nya skåpluckor, eller?







Kramar till er alla!

1 kommentar:

BroHagen sa...

Vilket fint kök ni har! Jag älskar att spendera tid i det rummet; "husets hjärta"!