Så här många gånger har någon kikat in här:

lördag 8 januari 2011

Nu har vi "möblat" i butiken. Alltså möblerat om. Julsakerna är borta och nya varor på väg till butiken eller redan inne!
I skyltfönstret är det dukat till fest. I Vita Magasinet finns äkta, fina linneservetter, dukar, fina ljusstakar och lyktor, silverbrickor m.m. till en fin dukning.
Även handdukar som du kan använda som underlägg.
Några dagar in på det nya året funderar man ju lite på vad som ska utmärka detta år.
Förra året var ju sista månaden; december rekordkall. Man får krypa ihop i fåtöljen, tända ljus och brasa och läsa en bra bok!
En bok som jag läser om då och då är: Att välja glädje av Kay Pollak. Läs den!
Här kommer lite kloka ord från den:
"Det jag kan förändra är hur jag uppfattar mig själv.
Det jag kan förändra är hur jag uppfattar andra människor.
Människor förändras när jag ändrar uppfattning om dem.
Världen förändras när jag ändrar uppfattning om den."
Mycket handlar om min egen inställning till saker och hur jag tänker. Försök vända negativa tankar till positiva!
(Lättare sagt än gjort! Men försök!)

Inga kommentarer: