Så här många gånger har någon kikat in här:

måndag 25 november 2013

Hej alla fina! Något som är väldigt kul med att ha butik är alla möten med människor. Och så många olika människor! Alla är unika! Huset som butiken ligger i är väldigt gammalt och det passar fantastiskt bra till mitt sortiment. Förut har det varit en fotograf m.m. i butiken och för länge sedan var det en cykelaffär. En dag kom en äldre man in och berättade att han var bror till den som haft cykelaffären, han berättade också lite om hur det såg ut då, för ca 35 år sedan. Jag sa att på nyckeln till låset till förrådet stod det fortfarande cykelaffär. Efter ett par veckor kom han in igen, med en påse som han räckte över till mig. Han sa att han ville ge mig en inflyttningspresent, det hade han ju inte med sig förra gången. Det var ett par blomytterkrukor han tagit hemifrån för, som han sa, jag har inte så mycket pengar. Vi fick oss en liten pratstund och det uppskattade vi båda. Visar lite från butiken och om du skulle gilla något har jag en webbutik: www.vitamagasinet.se "En knuten näve får ingenting men en öppen alltid ger eller får". Kramar till er alla!

1 kommentar:

"Hemmet är min vrå" sa...

Spännande med gammal historia vad som har hänt förr. Snäll farbror. Så fint du har det i butiken. Kram Mimmi