Så här många gånger har någon kikat in här:

fredag 2 mars 2012

Fina texter på tyg

Hej alla goa!
Har ni blåst bort än? Här i Västervik blåser det väldigt mycket idag. Jag har lagt en stor betongblomma på bordet utanför och trottoarprataren står tryckt in till väggen. Det blåser ju in en och annan kund också. Eller de kanske kommer av fri vilja? Förhoppningsvis!
När jag var på Formex-mässan hittade jag en liten leverentör från Sverige som sålde gammaldags tvättpåsar, vita, gammaldags förkläden (som inte kommit än) och tyg med korsstygnsbroderade texter på. Ni kan se dem på bilder nedan men de är lite svåra att se på bild eftersom texten är gul/beige.
Jag har sytt en liten gullig kudde av dem och håller på att göra en tavla av en. Den kommer på bild när den är färdig.
Imorgon ska vi åka till 2 av sönerna som bor i Borås och hälsa på. Det ska bli sååå roligt att träffa dem. J har också en flickvän som har vårt lilla barnbarn i magen. Och det är mycket spännande. Jag nästan spricker av nyfikenhet! Det är vårt första lilla barnbarn. En ganska ofattbar tanke. En generation är ju bara en bäng och en svälj! Så otroligt fort livet skenar iväg. Det gäller att ta vara på varje sekund.
Nu blir jag så där filosofisk igen! Bäst att sluta för idag!
Ha nu lite fredagsmys!

Blott en dag , ett ögonblick i sänder, Tryggare kan ingen vara än Guds lilla barnaskara, Gud som haver barnen kär.
Kramar från Inggun

Inga kommentarer: