Så här många gånger har någon kikat in här:

måndag 5 mars 2012

Loppisfynd idag!

Hej alla vänner där ute!
Helgen var jättemysig - att få träffa 2 av våra 3 söner och flickvännen till en av dem som har ett litet barnbarn i sin mage! Vi träffade också hennes föräldrar denna gång, det har vi bara gjort ett par gånger förut, så det var extra trevligt. Men har man kul så går det så fort och nu är vi hemma igen.
Idag hade jag stämt träff med sönernas kusin som är hemma och sjukskriven. Vi åt lunch på en av restaurangerna i stan och sen åkte vi till ett par loppisar. I bilen sa jag att jag behöver inte köpa några möbler just nu, men skrivbord är ofta efterfrågade och det har jag inget just nu.
Gissa vad som stod utanför loppisen? Såklart ett skrivbord! Vi gick in och jag frågade om det var nyinlämnat, men de svarade att det skulle köras till skroten!!!
När vi gick ut tittade vi på det och det var stadigt och OK, så jag gick in igen och sa att jag ville köpa det om det ändå skulle till skroten. Jaha, sa de om du betalar 50 kr! Så roligt det är när man springer på sådana fynd.
Lite jobb och målning, sedan blir det jättefint.
Jag ska visa det längre fram, idag får ni se en bild på ett liknande skrivbord som jag målat tidigare.
Ha nu en mysig måndagkväll alla!
Kramar från Inggun

3 kommentarer:

Sofia sa...

Hej vännen, ser att du valde den bild jag också skulle ha valt till överskriften! Snyggt!
Ja, visst är det roligt att göra bra fynd, kan undra vilken loppis du var på.........
kram kram
Sofia

Vita Magasinet sa...

Det var Röda Korsets. Trodde inte de kastade saker som inte var trasiga! De verkar i varje fall inte fatta vad vi jagar efter...
Kramar / Inggun

Anna sa...

Vilket fynd! Precis ett sådant har vi i dottern Claras rum! Inte bara snyggt, praktiskt också! Men hon sparkade bakut när jag skulle måla det vitt "ALLT kan ju inte vara vitt mamma, jag vill ha ljusrosa!" Så det fick det bli...Man får ge sig ibland:)
Kram Anna