Så här många gånger har någon kikat in här:

lördag 28 januari 2012

Lyckligt lottad

När jag sitter här i min butik och en kund precis har gått ut, jätteglad för 2 stolar jag målat, kan jag bara känna hur lyckligt lottad jag är som får vara här hela dagarna. Jag kan gå runt och flytta om som jag vill och ställa mig och måla ett tag. Ta en kopp kaffe och titta på era fina bloggar eller i en ny katalog. Jag kan följa vänner på Facebook eller skicka ett SMS. Jag känner mig priviligierad att bestämma över mig själv när jag vet hur en del jobb kan vara.
Men jag vet ju också att vägen hit inte varit gratis eller så lätt. Det svåraste är alla beslut man måste ta och förhoppningsvis att de blir rätt.
När jag fick diagnosen Fibromyalgi (liknande symptom som reumatism fast i muskler och bindväv och de flesta system i kroppen är ur balans) sa jag till min läkare att det kan du inte säga för det vill jag inte ha.
Nu har det gått några år, jag accepterar fortfarande inte sjukdomen, men jag vet lite hur jag ska förhålla mig till den.
Eftersom jag har väldigt svårt att sitta sysslolös så var sjukskrivning inget för mig och hade jag inte blivit sjuk hade jag nog inte sålt mitt Spa och öppnat butiken. Man får försöka att göra det bästa av sin situation och detta har jag verkligen inte ångrat. Inte för att jag blir miljonär, för det blir jag verkligen inte, men jag mår bra.
Nu får det vara slutfilosfierat för nu ska jag måla på ett vitrinskåp! Ha en härlig helg, ni alla!
Klickar in lite bilder från butiken också.




Kramar från Inggun

2 kommentarer:

vita drömmar och svarta tassar sa...

Har sle och sjögrens och jag skulle mer än gärna vilja ha den där lilla butiken och den stimulansen......men jag får inte klaga jag bor mitt inne i skogen och är stenrik på det naturen bjuder på varje dag thihi...

Ha en fin dag1
kram wivi

Vita Magasinet sa...

Wivi!
Har också en väninna som har sle och sjögrens så jag vet vad det innebär. Huvudsaken är att var och en hittar det som de trivs med. Ha en bra dag du med. Kram / Inggun