Så här många gånger har någon kikat in här:

torsdag 8 mars 2012

Prövningar...

Hej alla fina out there!
Igår var det en sån dag när det kommer människor och vill ha pengar och  tjänster av mig. När det givetvis borde vara tvärtom !!
Först kom en äldre man in, liten sliten var han och pensionär hade han varit ett tag. Han undrade om jag ville köpa några saker som han hade gjort. -Nej, nej, tänkte jag bara, jag måste säga nej. (VARFÖR är det ordet så svårt att säga?) Han tog fram fyra fina träskålar som han svarvat själv. De var fina, men inte direkt det jag säljer hos mig. Han ville ha 300 kr st. Jag sa att jag måste lägga på så mycket för att täcka mina kostnader och frågade om inte hemslöjden kunde ha dem. Nej, det ville de inte, han hade frågat.
-Jamen, kan vi göra så att du lämnar dem på kommision så hörs vi i höst om de är sålda, sa jag. Och det var OK. Jaha ! Där rök ett NEJ!
Sen kom en kvinna och undrade om jag kunde ha en praktikant i butiken. På obestämd tid. Men då förklarade jag att det är för litet att göra i min butik och jag har svårt att koncentrera mig på vad jag behöver göra om en annan är i butiken. Jag tycker oftast bara att jag ska prata med den som är här och glömmer bort det jag ska göra. Så där lyckades jag säga NEJ.
Sen kom en man in med 2 karmstolar och 2 andra stolar som jag sagt att jag ville köpa, men bara om de var hela. Karmstolarna var lite rangliga så jag sa att jag ville bara ha dem om de var hela och jag kan inte laga stolar. Då satte han igång att ta isär stolarna och vi limmade och spikade ihop dem igen. Normalt hade jag tänkt att det får jag försöka fixa, men nu sa jag NEJ och han fick laga dem. Så skönt det kändes.
Ja, det var lite från gårdagen, vi får se vad dagen för med sig.
Jag längtar efter vårblommorna, så ni får se lite av förra vårens blommor.
Ha en fin torsdag!



Kramar från Inggun

5 kommentarer:

Annes vita rum sa...

Fina vårbilder! Längtar.....
Förstår vad du menar med att säga nej.Jag har speciellt svårt med alla barn som säljer jultidningar,majnålar m.m. /Ha en bra fortsättning på dagen:)/Anne

Anette sa...

Hejsan
Åh så härliga bilder du visar.
Måste höra med dej om en sak på din header,bokgömman visst är de väl en sån?
Tänkte om du har såna att sälja och vad den kostar?
Kram Anette

Maria sa...

Vilken vår du bjuder på...tack för det. Visst är det jobbigt att säga nej ibland. Men man kan bara inte köpa allt ....jobbigast är barn och skolungdommar.
Ha de bäst från Maria ♥

Anonym sa...

SÅÅÅ fina bilder:) jag gillar din blogg...bra inspiration.
Jag önskar dig en superskön helg med hopp om vårsol:)

LOVE Maria på inredningsvis

Sarah James Larsson sa...

Vilka fina vårbilder!
Jag har också en butik och känner verkligen igen dina beskrivningar. Försöker också bli bättre på att säga nej, men det är väldigt svårt ibland. Bra för mig att läsa om dina erfarenheter - då får jag en liten påminnelse om hur viktigt det är.
Tack för det.
Önskar dig en fin dag.
Varma hälsningar,
Sarah