Så här många gånger har någon kikat in här:

torsdag 19 juli 2012

Hej alla goa!
Här är det verkligen full rulle i Västervik! Massor av turister som invaderar vår stad. Förra veckan hade vi visfestival i dagarna 3! Var inne i ruinen och lyssnade både fredag och lördag kväll. Man sitter på en bred planka så man har ögonkontakt med artisterna. Det går också att sitta med ryggstöd längre bak och högt upp.
På fredagen skulle jag stänga för kvällen och då kom en kille med ett gitarrfodral och ville köpa 2 antika lådor. Han liknade en vissångare så jag kunde inte låta bli att fråga:
-Du är väldigt lik Dan Victor?
-Det är jag som är Dan Victor, sa han.
Vad kul! Jag ska lyssna på dig sen sa jag. Men den kvällen höll han sig lugn. Han spelade med Johan Johansson en annan gång och de var vilda på scenen.
Fler som sjöng på fredagen mellan 18.30-00.30 var Anna-Lotta Larsson, Lifvens vänner, Lasse Tennander och Patrik Isaksson.m.fl. På lördagen spelade Sofia Karlsson, Elin, Roger, Daniel Mörk, Gösta Linderholm, Jack Wreswijk m.fl.
Har ni inte varit på visfestivalen i Västervik kan jag varmt rekommendera det. Se www.visfestivalen.se.
    Denna veckan har vi skärgårdsfestival......nästa helg: MC-dagarna.....
Igår hade jag en liten flicka i butiken som gillade en krona jag säljer. Titta på bilden nedan får ni se en söt prinsessa!
Visar också bilder på en stor del av butikens varor som står utanför och på ardennerhästen som drar runt varv efter varv med turister.












Sommarkramar till er alla från Inggun

Inga kommentarer: