Så här många gånger har någon kikat in här:

tisdag 5 juni 2012

Problem
En dag för några veckor sedan kom 4 elever från 8:an in och undrade om jag ville ge dem ett problem i mitt företag som de skulle lösa. Jag tyckte det var jättebra för jag har ett stort problem och det är att det är svårt för folk att hitta bort till min butik på nedre Storgatan.
Förra veckan redovisade de svaret i sin skola. De hade som förslag att jag skulle projisera bilder från butiken på gatan. Och se till att det blev en riktigt stor bula i vägen intill.
De andra i klassen hade även andra problem från andra företag och det var jättekul att höra hur de löst dem. Jättebra att de får tänka kreativt med ett konkret problem.
Här är bilder från redovisningen.




2 kommentarer:

Anna sa...

Men vilken bra idé! Se saker ur andra perspektiv är aldrig fel!
Kram Anna

Anna sa...

En blask-färg har jag fått tag på...Efter grundfärg och 2 lager lär det behövas MINST 1 lager till...8 tim torktid, tålamodet tryter, vill ju ha färdigt NU!:)
Kram Anna