Så här många gånger har någon kikat in här:

måndag 9 januari 2012

Hej alla fina!
Har idag haft en ledig dag! Kändes jättekonstigt att det inte var något jag var tvungen att göra. Tog det väldigt lugnt med lång frukost och tidning.Tog lite bilder på verandan med lite snö, äntligen. Tänkte sedan att det är smart att handla mat när man har lite tid för en gångs skull. Jag tog bilen till stan (Västervik) och kom på medan jag körde in att jag skulle titta in på 2 loppisar. Där hittade jag en gammal zinkhink för 30 kr, några små, små skedar till flingsalt, 2 fina silverljusstakar och en gräddkanna i silver.
Åkte och köpte färg - det är inte billigt! 400 kr för 1,5 liter.
Tankade sedan bilen innan jag styrde kosan mot Maxi som är rätt nyöppnat i Västervik. Jag tänkte att idag har jag tid att leta runt efter varor, har bara varit där 2 gånger förut.
Väl hemma lagade jag till stora räkor som jag stekte i olja med blomkål och broccoli och tillsatte ostronsås. Mums! Fick då energi till att dammsuga och nu tror jag att jag ska sätta på en Harry Potter-film. Har köpt alla och ska se i tur och ordning. Har bara sett någon enstaka förut och de är jättebra tycker jag. Nedan ser du hur det ser ut på vår veranda.
Ha det mysigt alla! Kramar från Inggun

Inga kommentarer: