Så här många gånger har någon kikat in här:

onsdag 28 september 2011

Hej!
Nu är jag hemma igen - i verkligheten. Det var härligt att få smita en vecka till Rhodos där det var varmt - 30 grader i luften och 27 i vattnet! Jag som har längtat hela sommaren att få bada! Och jag badade - flera gånger per dag, varje dag. Och läste ut 3 böcker. Vi fixade lunch själva; en baguette eller lite pasta och åt gott på restaurang på kvällarna. Min favoriträtt ser ni nedan; Kungsräkor. Mums!
En dag var vi inne i Rhodos stad och gamla delen och en dag hyrde vi bil och åkte till Fjärilsdalen. En mysig bergsskreva där det rann vatten och det fanns en massa fjärilar. Vi åkte också 5 mil söderut till Lindos, en gammal grekisk stad där de inte får bygga nytt. (Glömde lägga in bild på den, det kommer över texten här.)
I Pefkos, bredvid Lindos bodde vi för 11 år sedan och då hade vi med våra 3 killar. Det var kul att återse, vi hittade vårt gamla hotell. Rekommenderas.
Nu bodde vi i Ialyssos nära Rhodos, det var lite för nära en stad kan jag tycka så här efteråt. Det är mysigare med lite natur in på knuten.
Vi såg alla plan som kom in för landning och på söndagen var det säkert 100 plan som kom ner!
Det var lite terapi för mig som är lite flygrädd. Om det kommer ner så många så ska väl mitt plan också lyckas med det!
Och det gjorde det!
Nedan kommer lite bilder från semestern.
Ha´de`vänner!

Inga kommentarer: