Så här många gånger har någon kikat in här:

torsdag 30 december 2010

Jag har äntligen fått tag i tallrikshyllor. En lokal snickare som fixar dem till butiken. De har 2 hyllor till tallrikar, brickor m.m. och en liten hylla till annat.
Bra pris också-1150 kr. Den är 90 cm bred och 88 cm hög. Det går också att få andra mått.
Nu är julen på väg ut i etapper. Granen är borta och i skyltfönstret är det nyårs-skyltat.
Så här inför nya året funderar jag på hur det står till med världen. Hur kan jag som en världsmedborgare hjälpa till att göra jorden bättre? Vad är jag bra på? Är det något jag kan ändra på när det gäller mitt sätt att leva?
Något jag tänkt på nu i jul när det blir mycket sopor och skräp som ska kastas är att jag kan i allafall se till att sortera och städa efter mig så mycket som möjligt.
Det ska inte andra behöva ta hand om. Jag kan också försöka se mina medmänniskor runt omkring mig. Ge en hjälpande hand och le mot varandra. Säga något litet ord, om väder eller vad som helst.
Delar med mig av ett ordspråk som du säkert hört, men är väldigt tänkvärt:
Alla dessa dagar som kom och gick - inte visste jag att det var livet!
Ta vara på DITT liv!

Inga kommentarer: