Så här många gånger har någon kikat in här:

torsdag 20 maj 2010


Idag hade jag varit i butiken en halvtimma när en tjej kom in, tittade på lilla pelarbordet och sa- Det här ska jag ha!,
Det var en fantastisk dag, runt 20 grader i luften och sol!
Senare kom en kvinna in och köpte den fina spegelbyrån, men hämtar den imorgon.
Jag gjorde några vindföljare av lakansväv och den ena vännen efter den andra kom in och pratade. Kul att slippa boka möten, de bara kommer. Pratar om väder och vind och allvarligare saker som cancer och skilsmässa. Man tror att det bara är man själv som har det tufft ibland, men alla får "bära sitt kors".
I slutet av dagen kom ett tyskt par in och ville köpa en pinnstol, eller rättare sagt 2 st, fast den ena hade jag i lagret. Killen trodde deras bil var för liten men tjejen ville väldigt gärna ha stolarna. De skulle bestämma sig till imorgon och jag tar med den andra stolen. Och en byrå.
Nu måste jag verkligen snabba på att måla möblerna jag köpt.

Inga kommentarer: